© Getty Images/iStockphoto

Nieuwe versie van MyHandicap

Op 26 maart 2018 wordt een nieuwe versie van MyHandicap gelanceerd, de online applicatie om een tegemoetkoming, parkeerkaart of andere maatregel aan te vragen bij de DG Personen met een handicap (FOD Sociale Zekerheid).

De nieuwe versie is een uitbreiding van Handiweb, de applicatie die momenteel wordt gebruikt om dossiers van personen met een handicap te raadplegen. Voortaan zal je in het online dossier de mogelijkheid hebben om een vragenlijst (“intake”) in te vullen om een tegemoetkoming, parkeerkaart of andere maatregel aan te vragen.

De naam “Handiweb” verdwijnt en “MyHandicap” wordt voortaan de benaming voor de applicatie waar je zowel dossiers kan raadplegen als aanvragen indienen.

Wat verandert er?

Hoewel de lay-out van de intake er helemaal anders uit zal zien, blijven de basisprincipes wel behouden. De vragen blijven in grote lijnen dezelfde, op een aantal aanpassingen na, zoals:

  • In de intake voor de tegemoetkomingen wordt gevraagd welke inkomsten de aanvrager heeft. Nieuw is dat er voortaan meerdere soorten inkomsten kunnen aangeduid worden in plaats van één.
  • In de intake voor de tegemoetkomingen wordt voortaan ook gevraagd naar de inkomsten van de partner.
  • Je hebt de mogelijkheid om het adres van de huisarts of specialist in te vullen zodatde DG Personen met een handicap hem/haar gemakkelijker kunnen identificeren.
  • Wie al een dossier bij de DG Personen met een handicap heeft, zal via MyHandicap wijzigingen in zijn/haar persoonlijke situatie kunnen doorgeven en uitstel voor het opsturen van inlichtingen kunnen vragen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content